sábado, 4 de abril de 2020

Tareas hasta el 19 abril. ES NECESARIO LIBRO DIGITAL

Bueno chic@s, después de todos los problemas que hemos tenido con el acceso a la web de Blinklearning, parece que ya casi tod@s estáis registrados y podéis ver el libro digital con actividades interactivas. Insisto también en hacer las tareas asignadas para recibir calificaciones. Si no podéis porque os pida alguna licencia, he dejado explicado aquí abajo las actividades que son, de tal manera que siempre vais a tener la opción de poderlas hacer en el cuaderno.

La idea es que siempre que nos pongamos a trabajar con el área de inglés, visualicemos el libro digital para poder acceder a los diferentes vídeos, audios y juegos. De esta forma llevaremos la clase adelante lo más parecida posible a como lo haríamos de forma presencial en el aula.

Para cualquier duda, estamos en contacto a través del correo:

sara.martin.edu@juntadeandalucia.es

Saludos!!! :)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Open your notebook on a new page and make a cover (portada).

Unit 4: At the college

*CB = Class Book
*AB = Activity Book

**AT = Assigned Task (Tarea interactiva asignada desde blink. Si no consigues acceder a la página web, puedes hacerla en tu cuaderno)

DAY 1: Write the date

- To introduce the unit, watch the video (pg 40 CB). Pay attention to the new vocabulary.

- Complete Bilingual Dictionary (Lesson 1: Jobs) using the new words.




- Pg 40 CB - ex 2: Use He's a... / She's a... as in the example.

  1.                     6.          
  2.                     7.
  3.                     8.
  4.                     9. 
  5.                     10. She's a secretary

- Enjoy playing with 2 games. (At the bottom of the page)

- Pg 35 AB - exs 1, 2, 3

  •   ex2: choose a job from act. 1 and write questions and answers as in the      example.


DAY 2: Write the date

Pg 41 CB - ex 1 **AT, 2, 3

  • ex 1 **AT: Write all verbs in past simple from the texts.
  • ex 2: Complete the chart using present simple and past simple. 
  • ex 3: Think of one of the characters, (Tara, Ben and Dex. Anouk is the example) and write affirmative or negative sentences according to the chart using the past simple. 

- Enjoy playing with the game. (At the bottom of the page)

- Pg 36 AB - exs 1, 2, 3





This is the transcript for act. 2:












DAY 3: Write the date

GRAMMAR REFERENCE (read to review)


- Grammar Practise Worksheets 





DAY 4: Write the date

- Pg 42 CB

  • Watch the culture film "Totally nine to five" about a girl called Courtney. 
  • Make a list of the jobs mentioned in the film.
  • Answer these comprehension questions:
  1. What is Courtney’s sister’s job at the hotel?
  2. What two things does her sister usually do?
  3. What time did she finish work yesterday? 
  4. Did she go home by taxi?
  5. Why did Jason want to be a florist?
  6. What does Courtney want to be?
- Pg 42 CB - exs 1 **AT, 2 **AT, 3

- Enjoy playing with the game. (At the bottom of the page)

- Pg 37 AB - exs 1, 2, 3.





DAY 5: Write the date

- Pg 43 CBWatch the short video.

Pg 43 CB - exs 1, 2, 3

  • ex 1: Copy "Our Values" purple chart and answer the questions.
  • ex 2: Copy the dialogue after listening to it. 
  • ex 3: Match the jobs (column 1) with the reason why they are important (column 2) as in the example.

Example: I think doctors are important because they help people get better.


- Enjoy playing with the game. (At the bottom of the page)

- Pg 38 AB - exs 1, 2, 3





DAY 6: Write the date

STORY - The secret code

Pgs 44, 45 - exs 3, 5, 6

  • ex 3: Listen and look at the flashcards. Write the present tense of these verbs.
  • Watch the story animation as many times as you need. Find these verbs in the story.











  • Answer these comprehension questions:
  1. Who was in the library?
  2. What does p, l, w mean? 
  3. How long did Anabel take to crack the code?
  4. What was the ruby?
  5. What did the robber plan?
  6. What did Anabel see?
  7. Where was the robber's code?
Pg 39 AB - 1, 2, 3, 4


13 comentarios:

  1. hey sara how are you doing? im good. theres a little problem... i did not get my books nether of them and i think you havent accepted me on the bling learning please tell me what do i do??? thanks alelejandro rodriguez 5c. bye-bye.

    ResponderEliminar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  3. Hola señorita soy la madre de María esto lo tienen que hacer en el cuaderno,

    ResponderEliminar
  4. Hola seño, el correo que nos has dado no funciona.
    Saludos.

    ResponderEliminar
  5. hola seño soy Sara Lopez de 5B eso es lo mismo que lo de la web ?

    ResponderEliminar
  6. Hola seño,el libro no se descarga he hecho lo que he podido.te lo mando a tu correo?

    ResponderEliminar
  7. Seño el dos como se hace se escucha o se hace normal

    ResponderEliminar
  8. Seño el dos como se hace se escucha o se hace bormal

    ResponderEliminar
  9. Seño como puedo mandar los deberes

    ResponderEliminar
  10. Este es el correo de la seño para enviar las tareas:
    sara.martin.edu@juntadeandalucia.es

    ResponderEliminar
  11. Hola,soy Raúl de Haro de 5-b.Estoy tratando de enviarte los deberes y no me deja,pone que tienes la bandeja de entrada llena.¿Como puedo mandartelos?
    Gracias

    ResponderEliminar